.

TopList

TOPlist

Zlepšujeme kondici

Kondiční tréninkový pogram lze sestavit na základě pěti úrovní intenzity činnosti.Ty sahají od nízké intenzity až po střední a vysokou úroveń. Tyto úrovně jsou definovány cílovou tepovou frekvencí (CTF), která se měří jako procento vaší maximální tepové frekvence(MTF), již musíte v každém stupni tréninku dosáhnout.Maximální tepovou frekvenci si můžete změřit pulsmetrem nebo si můžete vypočítat teoretickou MTF tak,že svůj věk odečtete od dvěstědvaceti.Šestačtyřicetiletý člověk má na příklad teoretickou MTF 174 tepů za minutu.Ukázalo se,že tato metoda počítá MTF s přesností na tři %.Cílovou tepovou frekvenci pro každou úroveń vypočítáte tak,že svou MTF vynásobíte postupně 0,6 ,0,7 ,0,75 ,0,8 a 0,85.Tak získáte pro každou z těchto pěti tréninkových přesný počet tepů za minutu. 

 

Intenzita CTF (%MTF) Index mluvení
aktivní odpočinek 60-70 jste schopni normálně mluvit
příprava na tréninkovou zátěž 70-75 po každé větě se potřebujete krátce nadechnout
tréninková zátěž 75-80 po každé větě se potřebujete krátce nadechnout
podprahová zátěž 80-85 po každých 3 nebo 4 slovech se potřebujete zhluboka nadechnout
prahová zátěž 85 a více nejste schopni mluvit

 
rockmachine.webgarden.cz by Zdeněk Bárta (c) copyright 2006-